گروه اجتماعی: رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری گفت: اگر کسی مدعی است که حق الوکاله‌های بالایی از سوی وکلا دریافت می‌شود

ما می‌گوییم قانون «ازکجا آورده‌ای؟» مصوب سال ‌1337 را در مورد وکلا هم اجرا کنند، بعد معلوم می‌شود چه کسانی وضعیت مالی خیلی مطلوبی دارند.

بهمن کشاورز با اشاره به اینکه اخیرا صحبت‌هایی در مورد حق‌الوکاله‌ بالای وکلای دادگستری می‌شود، اظهار کرد: بحث‌هایی که در مورد حق‌الوکاله‌ بالا می‌شود از 2حالت خارج نیست؛ یا کسانی اظهارنظر می‌کنند که اطلاع ندارند یا چیزی پشت قضیه است.

وی افزود: وکالت رابطه خصوصی بین وکیل و موکل است و معتبر است و میزان حق‌الوکاله هیچ حدی ندارد اما کسانی که در مورد حق‌الوکاله میلیاردی صحبت می‌کنند، باید مبنای قیاسشان رفقای خودشان باشد که ظرف پانزده بیست سال اخیر از مشاغل دولتی خارج شده‌اند و پروانه‌‌ وکالت گرفته‌اند و پرونده‌های بزرگ و حق الوکاله‌های خیلی بالا دریافت می‌کنند که شاید تنها یک یا 2درصد وکلا چنین باشند. 

کشاورز در ادامه با اشاره به افزایش هزینه خدمات قضایی که جدول آن در روزنامه‌ رسمی منتشر شده است، گفت: هزینه‌ خدمات قضایی ‌10تا ‌100 برابر شده است و ظاهرا هدفمند کردن از خدمات قضایی شروع شده است.

کد خبر 106664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز